Gwarancja Orangedental
I. Gwarancja Orangedental
- Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia towarów pod kątem oczywistych wad oraz ich kompletności, w szczególności co do rodzaju i ilości, niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 10 dni od dostawy oraz zgłoszenia wszelkich odchyleń do Orangedental na piśmie w tym samym okresie. Decydujący jest odbiór zgłoszenia wad przez Orangedental. Ukryte wady muszą być zgłoszone Orangedental niezwłocznie, ale nie później niż dwa tygodnie po ich odkryciu, w formie pisemnej.
- Jeśli klient nie zgłosi wady zgodnie z punktem 1, dostarczone towary uznaje się za zatwierdzone z powodu braku zgłoszenia wady.
- Orangedental ma prawo według własnego uznania usunąć wady objęte gwarancją poprzez bezpłatną naprawę lub wymianę wadliwej części lub całego towaru. Klient udostępni Orangedental niezbędny czas i możliwość na przeprowadzenie naprawy lub wymiany.
- Jeśli Orangedental wymieni części, usunięte części stają się jej własnością.
- Jeśli usunięcie wady objętej gwarancją przez naprawę lub wymianę nie powiedzie się, klient może, według własnego uznania, odstąpić od umowy lub zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
- Roszczenia z tytułu gwarancji przysługują wyłącznie kupującemu i nie podlegają przeniesieniu.
- Okres przedawnienia rozpoczyna się wraz z dostawą towarów i kończy rok później. W przypadku naprawy lub wymiany towaru okres przedawnienia nie rozpoczyna się na nowo.
- Sekcje 478 i następne niemieckiego kodeksu cywilnego pozostają nienaruszone.
- Orangedental nie ponosi odpowiedzialności za wady i ich skutki, które powstały lub mogą powstać w wyniku naturalnego zużycia po dostawie, niewłaściwego użytkowania, czyszczenia lub konserwacji, nieprzestrzegania instrukcji konserwacji, obsługi lub podłączenia, korozji, zanieczyszczeń w dostawie powietrza lub chemicznych bądź elektrycznych
II. Odpowiedzialność
- Kupujący ma prawo do roszczeń o odszkodowanie tylko wtedy, gdy szkoda została spowodowana celowo lub rażącym niedbalstwem ze strony Orangedental, jej prawnych przedstawicieli lub pomocników. W przypadku rażącego niedbalstwa ze strony pomocników i w przypadku naruszenia obowiązków, których spełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganie klient może regularnie polegać (tzw. obowiązki kardynalne), Orangedental ponosi odpowiedzialność tylko za typowe, przewidywalne szkody.
- Powyższe ograniczenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadku uszkodzenia ciała, życia lub zdrowia.
- Odpowiedzialność zgodnie z przepisami ustawy o odpowiedzialności za produkt i innymi obowiązkowymi przepisami ustawowymi oraz wszelkie udzielone gwarancje pozostają nienaruszone.
Wszystkie produkty objęte są standardową gwarancją wynoszącą:
Opt-on – 2 lata, obowiązuje od 01.05.2024r.
Spot on – 2 lata, obowiązuje od 01.05.2024r.
Spot-on batteries – 1 rok, obowiązuje od 01.05.2024r.
Źródło: www.orangedental.de